“Fresh post” įsikūrė Kaune, greitam sveikam maistui bręsta ir vakarai

“Fresh post” įsikūrė Kaune, greitam sveikam maistui bręsta ir vakarai

Nepabijojęs karantino duris Kauno verslo centre „Magnum“  atvėrė trečias Lietuvoje salotų ir žaliųjų kokteilių baras „Fresh Post“. Įgyvendinant idėją „Ir greitas maistas gali būti sveikas“ jame, kaip ir dviejuose baruose, veikiančiuose Vilniaus verslo centruose, siūloma rinktis iš 19 šviežių salotų ir 8 žaliųjų kokteilių. Čia priimami užsakymai ir pristatymui į darbą ar namus.

Kaune verslo centras „Magnum“ pasirinktas išsiaiškinus čia dirbančiųjų skaičių, potencialių lankytojų srautus Gedimino pr. Inga Tribuišienė, „Fresh Post“ įkūrėja, teigia, kad dar prieš ketverius metus, kai tik kūrė verslą, numatė, kad šviežio pašto baro klientai dažniausia bus kostiumuoti biurų darbuotojai: nuolat užimti, skubantys, smalsūs, siekiantys naujovių, o pastaruoju metu vis dažniau – ir besilaikantys sveikos gyvensenos.

Impulsą idėjai davė ir prieš 26 m. pradėtas šeimos verslas – jonizuoto vandens prietaisų gamyba bei sveikai gyvensenai siūlomas jų gaminamas šarminis vanduo. Anot I. Tribušienės, baruose akivaizdžiai įrodoma, kuo naudingas šarminis vanduo: ne vienas valgytojas stebisi ypač traškiomis malonaus skonio salotomis. Šarminis vanduo naudojamas bare tiekiamiems produktams plauti, jo kiekvienas lankytojas gali nemokamai įsipilti į gertuvę čia esančiose šarminio vandens stotelėse.

Plėtojant sveiko maisto filosofiją buvo kuriamas ne tik barų interjeras, bet ir originali pakuotė iš natūralių perdirbamų medžiagų. Už salotų pakuotę, kuri išsiskleidžia kaip gėlė-lėkštė, yra gautas dizaino apdovanojimas. Dabar „Fresh Post“ užsakymu dizaineriai kuria sulčių stiklinaitę, padažų ir išsinešimo pakuotę, kad jie sudarytų bendrą visumą ir būtų draugiški aplinkai.

„Mūsų klientams svarbu ne tik šviežias ir sveikas maistas, bet ir jo estetiškas patiekimas, pakuotė, – teigia „Fresh Post“ įkūrėja. – Piešdama mūsų barų tipinio kliento portretą galėčiau pasakyti, kad jis išsilavinęs, maisto kokybę suprantantis ir ją vertinantis, sveikata nuolat besirūpinantis žmogus. Ir, aišku, – nuolat skubantis. Beje, verslo centro „Vilniaus vartai“ bare nuolatiniais valgytojais tapo ir greta esančios mokyklos moksleiviai, kurie dar pamėgo ir žaliuosius kokteilius. Akivaizdu – auga mityba ir sveikata bei aplinka besirūpinanti karta. Todėl ant mūsų pakuotės bus net kodai, kuriuos nuskenavęs klientas matys, iš kokių medžiagų ji pagaminta, kur, pavyzdžiui, medis pakuotei gaminti buvo išaugintas, kaip pakuotė bus perdirbama.“

Ketverių metų patirtis

Anot I. Tribušienės, per ketverių metų „Fresh Post“ istoriją įsitikinta, kad koncepcija pasiteisino, nors nuolat ieškoma, ką galima tobulinti. Anot jos, Kauno bare daugiausiai inovacijų sulaukė virtuvė, nes salotos gaminamos tik jas užsakius, todėl visi procesai, veiksmai, darbuotojų žingsniai turi būti suplanuoti iki sekundžių ir milimetrų, kad darbuotojai suktųsi kuo racionaliau, o užsakymas būtų pagamintas greitai, ko ir tikisi čia užsukę skubantys biurų darbuotojai.

„Fresh Post“ meniu per ketverius metus kito mažai, klientų noru buvo pakeista keletas salotų. O pagrindas išlieka stabilus, užsakymų viršūnėje laikosi Cezario, vištienos ir šoninės, lašišos ir makaronų bei salotos su krevetėmis ar jautiena. Populiarėja žalieji kokteiliai.

„Tačiau nuolat tobuliname salotų skonines savybes, kuriame prieskonius, ieškome originalių sprendimų su keliais žinomais virtuvės šefais, kad salotos būtų patiekiamos kuo šviežesnės ir sveikiau“, – pasakoja „Fresh Post“ sumanytoja.

Naujos aplinkybės sukūrė naujų iššūkių. Kurdama verslą I. Tribušienė neplanavo, kad taip sparčiai augs užsakymų į namus ir biurus. Jų ypač padaugėjo per karantiną. Vilniaus barai jo metu turi apie 50% „normaliomis“ sąlygomis buvusių užsakymų. „Tai suprantama, nes ne kiekvienas namuose gali turėti tiek įvairių ingredientų šviežioms salotoms, o pas mus kiekvienai darbo dienai jų galima užsisakyti skirtingų ir visuomet – šviežiausių“, – teigia „Fresh Post“ įkūrėja.

Netektys rimtos, bet optimizmo nestinga

„Didžiausi netekimai dėl karantino netgi ne draudimas lankytis baruose klientams, o prarasti gausūs užsakymai, kai didelės ar mažos įmonės kas savaitę užsakydavo salotas į biurus bendram kolegų pasisėdėjimui, neformaliam bendravimui. Klestėjusi „burgedienių“ tradicija, deja, sustojo nelikus biuruose darbuotojų, – konstatuoja I. Tribušienė. – Kita rimta netektis – atšauktos konferencijos ir kiti renginiai, kurių dalyvius būdavome kviečiami maitinti.“

Tačiau optimizmo neprarandanti „Fresh Post“ įkūrėja ir šioje sudėtingoje situacijoje siūlo sprendimų: „Mes, šalies verslas, vienas kitam galime padėti ir šiomis dienomis. Pavyzdžiui, verslo vadovai savo darbuotojams švenčių proga galėtų dovanoti panašių įstaigų kaip mūsų čekius, kad darbuotojai ir sveikai maitintųsi, ir tuo pačiu padėtų maitinimo įstaigoms išgyventi.“

Optimizmo suteikia ir ateities planai

„Kai atidarėme barą Kaune, maloniai nustebino ta proga gautas sveikinimas iš Vokietijos. Ten yra verslininkų, kurie dar gerokai prieš karantiną susidomėjo mūsų sėkme ir planuoja įsigyti „Fresh Post“ frančizę. Kad atidarėme barą karantino įkarštyje rodo, jog mūsų verslo idėja turi didelį potencialą, tai konstatavo ir sužavėti vokiečiai. Po visų karantinų su jais tęsime derybas dėl frančizės. Beje, dėl jos jau deramasi ir su dar kelių šalių atstovais“, – apie verslo planus „normalaus gyvenimo“ sąlygomis dalinasi I. Tribušienė.

Straipsnis iš portalo Verslo žinios